Тъпани и Гайди

(O_o) (-_+) (^_^)

София, ул. БонБок 3 Уеб-сайт: www.koncerti.bg/bands/bombokorchestra
Жанр Ethno, Folk, Tribal, Trance, Horo.
Тъпани и Гайди
Тъпани и Гайди съществува от 2011 година. Традиционният родопски звук е заложен в основата на звученето , но е преплетен с тежък съпровод на австралийско диджериду и перуански кахон.
В групата се срещат традиционни първобитни инструменти от три различни континента. Австралийското диджериду - най древният духов инструмент в света.
Кахонът е древен ударен инструмент, роден в Южна Америка , Перу.
Каба Гайдата е един от първите дървени духови инструменти, възникнали на Балканите. Тя се срещат единствено в Родопа планина ( 3 на брой ) , както и в Шотландия.
Всички тези инструменти плюс прекрасния вокал на Валентина Добрева , отнасят публиката през девет планини в десета.

 

Валентина Добрева- вокал

Лазар Кермедчиев - каба гайда

Григор Лалов- каба гайда

Росен Росенов - каба гайда

Костадин Канев- каба гайда

Петър Йорданов (Бъни)- кахон

Георги Маринов Хорхе - диджериду


_________________________________________________________

The Group uses ancient primary instruments from all the world.Like Australian didgeridoo which is the ancient wind instrument in the world.
Cajon is an ancient percussion instrument native to South America, Peru.
Traditional Bulgarian bagpipes (3 in total) and a traditional Scottish bagpipes.

 

video - http://www.youtube.com/watch?v=HUmiyOj8_2Y

 

 

 

Контакти:  0899 842 551

Изпрати съобщение до Тъпани и Гайди


Колко прави 2 плюс 2:
 
  *Полетата отбелязани със звезда(*) са задължителни!
Повече от 35 потвърдени участия за фестивал „Лятна Случка“ тази година

Повече от тридесет и пет участници и 9 съвсем разнообразни групи има включени в изданието на фестивал „Лятна Случка“ за 2015 година.

В първата, петъчна, вечер се набляга на ска, пънк и реге търсенията в лицето на групите „Муфта“ и „БГз“, като все пак не остава и без екзотично-мистично фолклор звучене добавено от „Лоши Петли“. Като експеримент тя ще завърши точно с експериментал ембиънт проекта E.U.E.R.P.I., който приключва европейското си турне на фестивала.

Втората вечер се открива с една от най-новите рага формации на българската сцена – THE IREATION, която събира в себе си познати лица от групите Roots Rocket, Kozza Mostra, Оги 23. Продължението е с гости от Румъния „Popa Sapka“ - вече доста популярна група в България, а всеки, който е бил на техен концерт знае за какво става въпрос: сполучлива смес от балкански стилове, ска, цигански пънк, руска традиционна музика. Естествен завършек на вечерта е формацията „Тъпани и Гайди“, за да стане тя още по-задълбочена и близка до изначалното. За разлика от миналата година организаторите са включили и нещо с музикален характер за неделния ден. От 14.00 ч. на малка импровизирана сцена ще се появи група Зора от Варна, за да продължи със съживяването на българските песенни традиции и обичаи.

Като част от участниците ще споменем Кайт БГ, Айлях хамак, За Земята, Зелени Балкани, Хлебна къща „Св. Христофор“ и т.н. все интересни и себенаподобяващи.

Определено събитието се разраства и събира хора от цялата страна. Тази година организаторите отчетоха, че и сред гражданите на Сливен има засилен интерес към него, въпреки че разпространението му е основно в интернет.

И все пак да не забравяме 26-28 юни в местността Карандила над Сливен.

Снимката е на група „Оратница“ от минилата година.

„Тъпани и Гайди” или как гайдите влязоха в дискотеката
„Тъпани и Гайди” или как гайдите влязоха в дискотеката

Още се чудя, гайдите ли допълваха главното действащо лице – дръм енд бейса, или те самите бяха главни герои в пиесата.


Няколко приятели и разни познати офертират да ходим на „тъпани и гайди”, а аз до последно не съм убедена, че искам да отида. Винаги в представите ми родопската гайда кънти някъде в планината, в гората или край реката… Или на някое друго място, където звуците й се сливат с простора. Дори, когато гайдите са позиционирани на открита сцена, нещо липсва. Губи се спонтанния момент, когато неколцина познати, без причина, но с мерак изюркват гайдите и запяват родопски песни. Тези идеалистични представи се разбиха, когато отидох на „тъпани и гайди” в Mixtape 5.


В началото на вечерта се чувствах някак задушена, в една кутийка – черна, с четири стени и капак. Толкова много хора бяха натъпкани в затвореното пространство, за да чуят гайдите и/или beat-a от дижеридуту и тъпан. Гайдите ли допълваха дръм енд бейса или обратно, за да може звученето да е по-интересно за публиката? Всички сме се наситили на различни вариации и импровизации, но сливането този път се получи… В препълнената малка кутийка се чуваха няколко реплики с еднакъв смисъл. „Ко-о-о-пеле, откога не съм се кефел така”. Event-ът и публиката се бяха намерили. Иначе как ще се вържат гайдите с дискотеките?


Обикновено в представата на масата народ гайдите са свързани с някой телевизионен канал, излъчващ песни с народни мотиви, сценични изяви на ансамбли и баби в носии, които пеят на поляна. Да, ама не. Всъщност гайдите се надуват в ежедневието на таланти и млади хора, които във всеки пожелан момент и място запяват и карат околните да онемеят, да включват GSM –и или друга техника, в опит да запаметят чуващото се. И не ги интересува дали могат или не. На всички им се иска да запеят и засвирят на гайда.


В този ред на мисли сръбвах тежко биричка и лека-полека си зациклих в дискотеката… С изпарен ентусиазъм завърши първата част от представлението – с няколко народни песни само инструментал, изпълнен на гайда, тъпан и дижеридуто. М-м-м да, само инструментал, липсваше ми някой да запее, а гласът ми да се понесе през девет планини в десета и да пробие черните стени на кутията. Но това не стана и излязох да си попуша цигарка през две врати навън.


След като се завърнах, вечерта продължи с истински зрелищни изпълнения на шотландка гайда на парче на AC/DC, което някак ме разбуди и нещо заподскача в мен и затрещах. Взех да се вслушам и какво да чуя – „Радецки гордо плува над златни вълни” и цялата публика сля гласа си с гайдите. После „Рипни Калике” ме увъртя в хоро. Стъпките се забързваха едновременно с трескавите усмивки върху лицата на танцуващите… И еуфория избухна отвсякъде.Продължителното викане „още” предположиха няколкото излизания на бис. Накрая гласът на Попа от Оратница се понесе заедно с ритъма на гайдите и нахрани душите.


Така този път народните ритми надвиха beat-a на дискотечната музика и показаха, че четирите стени на кутийкта са просто средство звукът на гайдите да достигне до по-многобройна и различна публика. Проясни ми се – гайдата е отвън пространството и само във времето.

Вход
?
Контакт
Регистрирай група
Обяви събитие